Studia Kinanthropologica 2008, 9(1):115-119

Výuka plavání prostřednictvím vodního póla

Petra Krásová*, Jan Štumbauer
Jihočeská univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovy a sportu, České Budějovice, ČR

Článek se zabývá možností využití vodního póla při výuce a tréninku plavání. V textu jsou cvičení a různé herní prvky, které je možné použít nejen jako zpestření hodiny, ale zároveň jako výukového (tréninkového) prvku, aniž bychom ztratili kvalitativní či kvantitativní stránku výuky (tréninku). Prostřednictvím vodního póla můžeme trénovat sílu, koordinaci, vytrvalost, rychlost, cit pro vodu, zábavnou formou, která může pomoci udržet adherenci plavce, který by jinak zanechal činnosti.

Klíčová slova: plavání; vodní pólo; cvičení; koordinace; cit pro vodu; vytrvalost

Zveřejněno: 30. březen 2008  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Krásová P, Štumbauer J. Výuka plavání prostřednictvím vodního póla. Studia Kinanthropologica. 2008;9(1):115-119.
Stáhnout citaci

Reference

  1. Cicciarella, C. F. (2000). Water polo. Boston: Američan press.
  2. Cutino, J. P. Cutino Jr., J. P (2002). 101 Offensive water polo drills. USA: Coaches Choice.
  3. Cutino, J. P., Cutino Jr., J. P (2002). 101 Defensive and conditioning water polo drills. USA: Coaches Choice.
  4. Nitzkowski, M. (1998). Water polo. Learning and teaching the basics. USA: Water polo consulting Service.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.