Studia Kinanthropologica 2008, 9(1):115-119
Výuka plavání prostřednictvím vodního póla
- Jihočeská univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovy a sportu, České Budějovice, ČR
Článek se zabývá možností využití vodního póla při výuce a tréninku plavání. V textu jsou cvičení a různé herní prvky, které je možné použít nejen jako zpestření hodiny, ale zároveň jako výukového (tréninkového) prvku, aniž bychom ztratili kvalitativní či kvantitativní stránku výuky (tréninku). Prostřednictvím vodního póla můžeme trénovat sílu, koordinaci, vytrvalost, rychlost, cit pro vodu, zábavnou formou, která může pomoci udržet adherenci plavce, který by jinak zanechal činnosti.
Klíčová slova: plavání; vodní pólo; cvičení; koordinace; cit pro vodu; vytrvalost
Zveřejněno: 30. březen 2008 Zobrazit citaci
Reference
- Cicciarella, C. F. (2000). Water polo. Boston: Američan press.
- Cutino, J. P. Cutino Jr., J. P (2002). 101 Offensive water polo drills. USA: Coaches Choice.
- Cutino, J. P., Cutino Jr., J. P (2002). 101 Defensive and conditioning water polo drills. USA: Coaches Choice.
- Nitzkowski, M. (1998). Water polo. Learning and teaching the basics. USA: Water polo consulting Service.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.