Studia Kinanthropologica 2014, 15(3):209-214
Porovnanie hodnotenia intenzity zaťaženia dvomi rôznymi metódami na hodinách aerobiku a aquarobiku u študentiek vysokých škôl
- 1 Comenius University, Slovak Republic, Faculty of pharmacy, Department of physical education
- 2 Slovak University of Technology, Slovak Republic, Faculty of Chemical and Food technology, Department of physical education
Autorky sa v uvedenom príspevku zaoberajú porovnaním hodnotenia intenzity pohybového zaťaženia vysokoškoláčok, rôzneho študijného zamerania, počas hodín aerobiku a aquarobiku. Komparáciou rôznych metód hodnotenia intenzity zaťaženia počas troch sledovaných úsekoch a dvoch meraní sme zistili, že menšie rozdiely hodnôt, získaných objektívnou a subjektívnou metódou sa prejavili v druhom meraní. Porovnateľné až zhodné výsledky oboch aplikovaných metód sme pozorovali pri modelovanom obsahu so stúpajúcim rozmedzím srdcovej frekvencie, teda v druhom a treťom sledovanom časovom úseku v oboch meraniach počas hodín aerobiku a aquarobiku.
Klíčová slova: aeróbne pohybové aktivity; intenzita zaťaženia; aerobik; aquarobik; objektívne metódy hodnotenia intenzity zaťaženia; subjektívne metódy hodnotenia intenzity zaťaženia
Zveřejněno: 30. září 2014 Zobrazit citaci
Reference
- Ballor, D.L., Becque, M.D., & Katch, V.L. (1989). Energy output during hydraulic resistance circuit exercise for males and females. J-Ap. Sports Res.3, 7-12.
Přejít k původnímu zdroji...
- Berry, M. J., Cline, & C. C., Davis, M. (1992). A comparison between two forms of aerobic dance and treadmill running. Med. Sci. Sports Exerc., 24, 420-423.
Přejít k původnímu zdroji...
- Borg, G. (2004). The Borg CR10 Scale® Folder. A method for measuring intensity of experience. Švédsko, Hasselby.
- Cooper, K.H. (1990). Aerobický program pre aktívne zdravie, Bratislava: Šport, 336.
- Čechovská, I., Novotná, & V., Milerová, H. (2003). Aqua-fitness. Praha, Grada.
- Dočekalová, M., & Obdržálková, V. (2003). Vodní aerobik II. Študijný materiál pre školenie trénerov. 2003, 36.
- Gaines, M.P. (1985). Fantastic water workout. USA, 176.
- Heyward, V.H. (1991). Advanced fitness assessment and exercise prescription. Champaign, Human Kinetics Books, 835.
- Labudová - Ďurechová, J. (2005). Aquafitness. Bratislava: Peem, 120.
- Lorinciová, D., & Tibenská, M. (2011). Vplyv diferencovaných aeróbnych programov na zmeny vybraných somatických parametrov študentiek Ekonomickej univerzity. In Optimalizácia zaťaženia v telesnej výchove a športe: zborník z vedeckej konferencie. Bratislava: Slovenská technická univerzita, 1-6.
- Michaud, T.J., et al. (1995). Aquarunning and gains in cardiorespiratory fitness. In. Journal of Strength and Conditioning Research, č. 9, 78-84.
Přejít k původnímu zdroji...
- Niemann, D. C. (1990). Fitness and sports medicine: An Introduction. Palo Alto, Bull Publishing Company, 566.
- Olson, M.S. (1991). The cardiovascular and metabolic effects of bench stepping exercise in females. Med. Sci. Sports Exerc, č. 11, 1311-1317.
Přejít k původnímu zdroji...
- Ondrušová, L. (2010). Monitorovanie intenzity zaťaženia študentov FCHPT. Trenčín Pohyb a Zdravie, Medzinárodná konferencia., TnUAD.
- Šimonek, J. & Kyselovičová, O. (1999). Aeróbny fintis. In: Zrubák, A., & Štulrajter, V. et al., Fitnis. Bratislava, 10 - 36.
- Šimonek, J., & Kyselovičová, O. (2002). Aeróbny fitnes. In: Zrubák, A. &Štulrajter, V. et al., Fitnis. Bratislava, 11-15.
- Thomsen, D., & Ballor, D.L. (1991). Physiological responses during aerobic dance of individuals grouped by aerobic capacity and dance experiences. Res. Q. Exerc. Sport, č. 1, 68-72.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...
- Vaccaro, P. & Clinton, M. (1981). The effects of aerobics dance conditioning on the body composition and maximal oxygen uptake of college women. J. Sports Med., č. 21, 291-294.
- Williford, H. N. et al. (1989). Is low impact aerobic dance an effective cardiovascular workout? Physician Sports medicine.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.