Studia Kinanthropologica 2008, 9(1):59-63

Vytvoření moderní multimediální učebnice sportovní gymnastiky a ověření efektivity jejího použití ve výuce

Gustav Bago
Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity, katedra tělesné výchovy a sportu, České Budějovice, ČR

Tato práce se zabývá vytvořením moderní multimediální učebnice sportovní gymnastiky a ověřením efektivity jejího použití ve výuce studentů oboru tělesná výchova na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity. Z důvodů značných rozdílů v předpokladech pro zvládnutí učiva byli studenti (ženy i muži) rozděleni do kontrolních a experimentálních skupin na základě vstupních testů. Výuka s pomocí multimediálních metodických materiálů byla aplikována po dva semestry výuky sportovní gymnastiky. Na konci druhého semestru byly na základě ohodnocení povinných gymnastických sestav zpracovány výstupní testy a ověřena pracovní hypotéza metodou jednofaktorového experimentu. Na základě dotazníku byl zhodnocen vztah studentů k novým učebním postupům ve výuce. Vztah studentů k těmto postupům byl velmi pozitivní. Výsledky potvrdily hypotézu o zvýšení efektivity vyučovacího procesu sportovní gymnastiky při zařazení moderní multimediální učebnice do systému výuky.

Klíčová slova: změna v systému výuky; změna úrovně pohybových dovedností; efektivita výuky; tělesná výchova; sportovní gymnastika; multimediální materiály

Zveřejněno: 30. březen 2008  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Bago G. Vytvoření moderní multimediální učebnice sportovní gymnastiky a ověření efektivity jejího použití ve výuce. Studia Kinanthropologica. 2008;9(1):59-63.
Stáhnout citaci

Reference

  1. Blahuš, P. (1996). K systémovému pojetí statistických metod v metodologii empirického výzkumu chování (Vybrané kapitoly pro doktorandy). Praha: Karolinum.
  2. Frömel, K. (1987). Efektivita výchovně vzdělávacího procesu v tělesné výchově. Olomouc: Univerzita Palackého.
  3. Chráska, M. (1998). Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého.
  4. Koh, M., & Anwari, K. (2004). Integrating video and computer technology in teaching - An example in gymnastics initial PE teacher training programmes in Singapore. British Journal of Teaching Physical Education, 35(3), 43-46.
  5. Kovář, R., & Blahuš, P. (1989). Aplikace vybraných statistických metod v antropomotorice. Praha: SPN.
  6. Kulič, V. (1980). Některá kritéria efektivity učení a vyučování a metody jejího zjišťování. Pedagogika, 6.
  7. Mazal, F. et al. (2006). Využití e-learningu studenty tří států. Sborník BELCOM 2006. Praha: ČVUT.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.