Studia Kinanthropologica 2013, 14(3):215-219

Tělesná zdatnost studentek Jihočeské univerzity

V. Kukačka*, R. Kokeš, L. Růžičková
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta, Katedra výchovy ke zdraví

Cílem práce bylo zjistit tělesnou zdatnost u studentek Jihočeské univerzity na základě zátěžového Ruffierova testu. Porovnat tělesnou zdatnost u jednotlivých skupin studentek prezentujících jednotlivé fakulty Jihočeské univerzity. Pro tento výzkum byl použit měřič srdeční frekvence - sporttester, který umožňuje bezdrátové měření srdeční frekvence s přesností EKG. V tomto případě byla srdeční frekvence snímána zařízením firmy Polar, model RS 400. Číselná hodnota indexu Ruffierovy zkoušky tělesné zdatnosti 10,7 je u studentek Pedagogické fakulty nižší než u studentek ostatních fakult - 13,0. Studentky Pedagogické fakulty JU mají v průměru vyšší tělesnou zdatnost. Nejhorší tělesná zdatnost byla zjištěna u studentek Teologické fakulty JU (RI=13,9).

Klíčová slova: tělesná zdatnost; studentky JU; Ruffierova zkouška

Zveřejněno: 30. září 2013  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Kukačka V, Kokeš R, Růžičková L. Tělesná zdatnost studentek Jihočeské univerzity. Studia Kinanthropologica. 2013;14(3):215-219.
Stáhnout citaci

Reference

  1. Bašková, M., & kol. (2009). Výchova ke zdraviu. Martin: Osveta, 226.
  2. Benson, R., & Connoly, D. (2012). Trénink podle srdeční frekvence. Praha: Grada.
  3. Dovalil, J. (2002). Výkon a trénink ve sportu. Praha: Olympia.
  4. Hnízdil, J., Kirchner, J., & Novotná, D. (2005). Spinning. Praha: Grada.
  5. Kasa, J. (2001). Športová kinantropológia. Bratislava: Fakulta tělesnej výchovy a športu Univerzity Komenského.
  6. Krištofič, J. (2007). Kondiční trénink. Praha: Grada.
  7. Kukačka, V. & Michalov, L. (2008). Denní režim stravování a cvičení aikido. In V. Kukačka (Eds.). Aikido a budo 2008 (s. 33-35). České Budějovice: Jihočeská univerzita.
  8. Kukačka, V. (2010). Pravidelný pohyb jako prevence a lék mnoha onemocnění. In V. Kukačka (Eds.). Význam pohybových aktivit pro osobní rozvoj a podporu zdraví (s. 5-13). České Budějovice: Jihočeská univerzita.
  9. Machová, J., & Kubátová, D. (2009). Výchova ke zdraví. Praha: Grada.
  10. Měkota, K., & Novosad, J. (2005). Motorické schopnosti. Olomouc: Univerzita Palackého.
  11. Mularčikas, A., & Lednický, A. (2008). Využití šport testerov pr iriezeni tréninkového procesu běžcov na dlhé vzdialenosti. Telesná výchova a šport. Bratislava: Slovenská vedecká spoločnosť pre telesnú výchovu a šport s podporou Fakulty telesnej výchovy a športu Univerzity Komenského v Bratislave, 18, 15-17.
  12. Mužík, V., & Süss, V. (2009). Tělesná výchova a sport mládeže v 21. století. Brno: Masarykova univerzita.
  13. Neuman, J. (2003). Cvičení a testy vytrvalosti, obratnosti a síly. Praha: Portál.
  14. Seliger, V. (1980). Fyziologie tělesných cvičení. Praha: Avicenum.
  15. Semiginovský, B. (1988). Praktická cvičení z fyziologie pohybu a pohybového výkonu. Praha: SPN.
  16. Skopová, M., & Beránková, J. (2008). Aerobik: kompletní průvodce. Praha: Grada.
  17. Skopová, M., & Zítko, M. (2008). Základní gymnastika. Praha: Univerzita Karlova.
  18. Štefanovský, M., Kraček, S., Minár, P., & Kručanica, L. (2013). The level of general motor performance of young judokas in Slovakia. In Soloveychik, S., Capelleti, F., Rouby, B., & Carratala, V. (Eds.). Budapest: 4TH European Science of Judo Poster Exhibition., 24-25.
  19. Tůma, J., & Kokeš, R. (2010). Formování jedinců sebeobranou. In Kukačka, V. (Eds.), Význam pohybových aktivit pro osobní rozvoj a podporu zdraví (s. 196-198). České Budějovice: Jihočeská univerzita.
  20. Vilikus, Z., Brandejský, P., &. Novotný, V. (2004). Tělovýchovné lékařství. Praha: Univerzita Karlova.
  21. Vilímová, V. (2009). Didaktika tělesné výchovy. Brno: Masarykova univerzita.
  22. Vrbas, J. (2010). Škola a zdraví pro 21. století: Zdravotně orientovaná zdatnost dětí mladšího školního věku. Analýza vybraných ukazatelů. Brno: Masarykova univerzita.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.