Studia Kinanthropologica 2021, 22(1):31-35
Základní vlastnosti nástroje hodnotícího úroveň osvojeného kurikula Výchovy ke zdraví
- Univerzita Karlova, FTVS, Katedra pedagogiky, psychologie a didaktiky TV a sportu
V rámci kurikulární reformy byly zavedeny nové vzdělávací obory, avšak od počátku reformy uplynulo již 15 let a stále chybí zpětná vazba, která by zhodnotila úroveň osvojeného kurikula vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví a s tím spojenou efektivitu výuky na základních školách. S cílem sběru dat z terénu, byl vytvořen nástroj hodnotící úroveň osvojeného kurikula vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví. Článek pojednává o zajištění základních vlastností tohoto nástroje. Nástroj byl testován na 37 absolventech základních škol. Hlavním výstupem jsou data o vnitřní konzistenci, validitě a objektivitě didaktického testu. Pro výpočet vnitřní konzistence jsme použili koeficient Cronbachovo alfa. Pro zajištění validity jsme použili Raschův model pro dichotomické položky a položkovou analýzu. Položková analýza hodnotila obtížnost a citlivost jednotlivých testových položek.
Klíčová slova: výchova ke zdraví; didaktické testy; vlastnosti testových položek; validita; reliabilita
Zveřejněno: 30. březen 2021 Zobrazit citaci
Reference
- Ferjenčík, J. (2010). Úvod do metodologie psychologického výzkumu: jak zkoumat lidskou duši. Praha: Portál.
- Fialová. L. (2017). Vliv formy výuky na znalosti žáků základní školy. In L. Procházková. Život ve zdraví (pp. 7-17). Brno: Masarykova univerzita.
- Gurková, E. (2011). Hodnocení kvality života: pro klinickou praxi a ošetřovatelský výzkum. Praha: Grada.
- Hendl, J. (2009). Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál.
- Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing.
- Kolektiv autorů. (2017). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: MŠMT.
- Van Der Linden, W. J. (2016). Handbook of Item Response Theory: Volume 1: Models. New York: Chapman and Hall.
Přejít k původnímu zdroji...
- Van Der Linden, W. J. (2017). Handbook of Item Response Theory: Volume 3: Applications. New York: Chapman and Hall.
Přejít k původnímu zdroji...
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.