Studia Kinanthropologica 2021, 22(1):31-35

Základní vlastnosti nástroje hodnotícího úroveň osvojeného kurikula Výchovy ke zdraví

T. Polívka*, L. Fialová
Univerzita Karlova, FTVS, Katedra pedagogiky, psychologie a didaktiky TV a sportu

V rámci kurikulární reformy byly zavedeny nové vzdělávací obory, avšak od počátku reformy uplynulo již 15 let a stále chybí zpětná vazba, která by zhodnotila úroveň osvojeného kurikula vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví a s tím spojenou efektivitu výuky na základních školách. S cílem sběru dat z terénu, byl vytvořen nástroj hodnotící úroveň osvojeného kurikula vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví. Článek pojednává o zajištění základních vlastností tohoto nástroje. Nástroj byl testován na 37 absolventech základních škol. Hlavním výstupem jsou data o vnitřní konzistenci, validitě a objektivitě didaktického testu. Pro výpočet vnitřní konzistence jsme použili koeficient Cronbachovo alfa. Pro zajištění validity jsme použili Raschův model pro dichotomické položky a položkovou analýzu. Položková analýza hodnotila obtížnost a citlivost jednotlivých testových položek.

Klíčová slova: výchova ke zdraví; didaktické testy; vlastnosti testových položek; validita; reliabilita

Zveřejněno: 30. březen 2021  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Polívka T, Fialová L. Základní vlastnosti nástroje hodnotícího úroveň osvojeného kurikula Výchovy ke zdraví. Studia Kinanthropologica. 2021;22(1):31-35.
Stáhnout citaci

Reference

  1. Ferjenčík, J. (2010). Úvod do metodologie psychologického výzkumu: jak zkoumat lidskou duši. Praha: Portál.
  2. Fialová. L. (2017). Vliv formy výuky na znalosti žáků základní školy. In L. Procházková. Život ve zdraví (pp. 7-17). Brno: Masarykova univerzita.
  3. Gurková, E. (2011). Hodnocení kvality života: pro klinickou praxi a ošetřovatelský výzkum. Praha: Grada.
  4. Hendl, J. (2009). Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál.
  5. Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing.
  6. Kolektiv autorů. (2017). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: MŠMT.
  7. Van Der Linden, W. J. (2016). Handbook of Item Response Theory: Volume 1: Models. New York: Chapman and Hall. Přejít k původnímu zdroji...
  8. Van Der Linden, W. J. (2017). Handbook of Item Response Theory: Volume 3: Applications. New York: Chapman and Hall. Přejít k původnímu zdroji...

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.