Studia Kinanthropologica 2018, 19(3):165-169

Pohyb na "adaptačních kurzech" pro začínající studenty

M. Blažková1,*, R. Macků2
1 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a psychologie
2 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Teologická fakulta, Katedra pedagogiky

Přehledový text nabízí nový pohled na doposud nepříliš prozkoumaný fenomén adaptačních kurzů, cílí na problematiku pohybu v programu těchto kurzů; popisuje vztah sportu a edukace jako dvou navzájem se doplňujících obsahů zmíněných kurzů. V odborné literatuře nacházíme jen velmi kusé informace o samotném konceptu adaptačních kurzů, zaměření na téma pohybu a sportu v této oblasti však v dostupných zdrojích zcela chybí. V reakci na to autoři v první části poskytují přehled základních ideových i metodických principů a východisek adaptačních kurzů. Celkový pohled na téma adaptačních kurzů pak dokreslují výsledky kvantitativního šetření z roku 2016 a zdůrazňují ty výstupy, které bezprostředně souvisí s pohybem a sportem.

Klíčová slova: edukace; pohyb; adaptační kurz; zážitková pedagogika; třídní kolektiv

Zveřejněno: 30. září 2018  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Blažková M, Macků R. Pohyb na "adaptačních kurzech" pro začínající studenty. Studia Kinanthropologica. 2018;19(3):165-169.
Stáhnout citaci

Reference

  1. Blažková, M., & Macků, R. (2017). Dramaturgie adaptačních kurzů - nástroj inkluze. In T. Čech, A. Jůvová (Eds.), Škola pro všechny aneb Interdisciplinarita ve školní edukaci a pedagogických vědách. Olomouc: Česká pedagogická společnost. In press.
  2. Dimmitt, C., & Carey, J. (2007). Usingthe ASCA National Model to Facilitate School Transitions. Professional School Counseling, 10 (3), 227-232. Přejít k původnímu zdroji...
  3. Jandourek, J. (2001). Sociologický slovník. Praha: Portál.
  4. Kaplánek, M. (2013). Animace: studijní text pro přípravu animátorů mládeže. Praha: Portál.
  5. Kolář, J., Nehyba, J., & B. Lazarová. (2011). Osobnostně sociální rozvoj - o významu pojmu optikou pedagogického diskursu. In T. Janík, P. Knecht, & S. Šebestová (Eds.), Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (pp. 349-355). Brno: Masarykova univerzita. Přejít k původnímu zdroji...
  6. Kudláček, M., Valenta T., & Magerová, L. (2004). Společně v zážitkové pedagogice: Integrace osob se zdravotním postižením prostřednictvím společných zážitků. Gymnasion, 1 (2), 8-18.
  7. Macků, R. (2016). Pohyb na adaptačních kurzech. In M. Švamberk Šauerová (ed.), Benefity využití sportovních a prožitkových aktivit v edukačních souvislostech (pp. 243-253). Praha: Palestra.
  8. Másilka, D. (2006). Jevy ovlivňující život vybrané sociální skupiny (zakotvená teorie v kinantropologické praxi) (Nepublikovaná disertační práce). Fakulta tělesné kultury UP, Olomouc.
  9. Másilka, D., & Zappe, P. (2007). Seriál Ze života gymnazistů, 3. díl, Vstupní adaptační kurz GO! Gymnasion, 4 (7), 67-70.
  10. Smith, R. (2013). Bridging The Transition From Middle School To High School (Diplomová práce, State University of New York, USA). Získáno z: https://digitalcommons.brockport.edu/cgi/viewcontent.cgi?referer=https://www.google.cz/&httpsredir=1&article=1139&context=edc_theses.
  11. Žák, M. (2011). Jaký má vliv úvodní soustředění (neboli adaptační kurz) na kvalitu sociálních vztahů v třídním kolektivu?. Gymnos Akadémos, 1 (2), 28-42.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.