Studia Kinanthropologica 2020, 21(3):243-252

Uplatňování společenské odpovědnosti v českém sportovním prostředí

V. Kunz
Vysoká škola finanční a správní, Fakulta ekonomických studií, Katedra marketingové komunikace

Účelem příspěvku je přiblížit a to i prostřednictvím hlavních zjištění z vlastního výzkumného šetření, aktuální situaci v uplatňování principů konceptu společenské odpovědnosti v rámci českého sportovního prostředí. Bližší pozornost je věnována zejména angažovanosti a podpoře CSR v rámci dvou nejpopulárnějších tuzemských kolektivních sportů (fotbalu a hokeje) a to, jak ze strany jejich nejvyšších řídících orgánů (Českého hokeje či Fotbalové asociace České republiky), tak i účastnických týmů nejvyšších fotbalových a hokejových ligových soutěží. Vedle toho jsou přiblíženy i některé další stěžejní CSR iniciativy v řadě dalších oblastí českého sportu, jako například v basketbalu, házené, florbalu či golfu. Autor v příspěvku kombinuje závěry sekundární analýzy dat, obsahové analýzy webových stránek a empirického šetření založeného na sérii polostrukutrovaných rozhovorů.

Klíčová slova: společenská odpovědnost ve sportu; hokej; Český hokej; fotbal; Fotbalová asociace České republiky; florbal; Každý koš pomáhá

Zveřejněno: 30. září 2020  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Kunz V. Uplatňování společenské odpovědnosti v českém sportovním prostředí. Studia Kinanthropologica. 2020;21(3):243-252.
Stáhnout citaci

Reference

  1. Babiak, K., & Kihl, L. A. (2018). A case study of stakeholder dialogue in professional sport: an example of CSR engagement. Business and Society Review, 123 (1), 119-149. Přejít k původnímu zdroji...
  2. Babiak, K. (2010). The role and relevance of corporate social responsibility in sport: A view from the top. Journal of Management and Organization, 16 (4), 528-549. Přejít k původnímu zdroji...
  3. Baena, V. (2018). The importance of CSR practices carried out by sport teams and its influence on brand love: The Real Madrid foundation. Social Responsibility Journal, 14 (1), 61-79. Přejít k původnímu zdroji...
  4. Barett, M., Bunds, K. S., Casper, J. M., & Edwards, M. B. (2019). A descriptive analysis of corporate environmental responsibility in major league professional sport. Journal of Applied Sport Management, 11 (3), 35-46. Přejít k původnímu zdroji...
  5. Blumrodt, J., Desbordes, M., & Bodin, D. (2013). Professional football clubs and corporate social responsibility. Sport, Business and Management, 3 (3), 205-225. Přejít k původnímu zdroji...
  6. Česká golfová federace. (2020). Projekty. Získáno 7. březen 2020, z https://www.cgf.cz/cz/jak-zacit-s-golfem/projekty/
  7. Český svaz házené. (2020). Partneři. Získáno 12. únor 2020, z http://www.svaz.chf.cz/content.aspx?catid=1089
  8. Giulianotti, R. (2015). Corporate social responsibility in sport: critical issues and future possibilities. Corporate Governance, 15 (2), 243-248. Přejít k původnímu zdroji...
  9. HC Sparta Praha. (2020). Projekty. Získáno 1. březen 2020, z https://www.hcsparta.cz/zobraz.asp?t=projekty
  10. Hildebrandt, A. (2019). CSR und Sportmanagement: Jenseits von Sieg und Niederlage: Sport als gesellschaftliche Aufgabe verstehen und umsetzen. Heidelberg: Springer. Přejít k původnímu zdroji...
  11. Každý koš pomáhá. (2020). Vaše opora při nepřízni osudu. Získáno 2. duben 2020, z http://kazdykospomaha.cz/
  12. Kunz, V. (2018). Sportovní marketing: CSR a sponzoring. Praha: Grada Publishing.
  13. Legenda pomáhá. (2020). Nadační fond. Získáno 7. květen 2020, z http://legendapomaha.cz/nadacni-fond/
  14. Levermore, R., & Moore, N. (2015). The need to apply new theories to Sport CSR. Corporate Governance, 15 (2), 249-253. Přejít k původnímu zdroji...
  15. Ligová fotbalová asociace. (LFA). (2020). Projekty. Získáno 4. červen 2020, z https://www.lfafotbal.cz/projekty
  16. Mountfield HK. (2020). Podporujeme. Získáno 4. únor 2020, z https://www.mountfieldhk.cz/zobraz.asp?id=podporujeme
  17. Můj fotbal. (2020). Projekty. Získáno 6. leden 2020, z https://mujfotbal.fotbal.cz/grassroots-program/p14
  18. Ratten, V. (2011). International Sports Management: Current Trends and Future Developments. Thunderbird International Business Review, 16 (4), 679-686. Přejít k původnímu zdroji...
  19. Reiche, D. (2014). Drivers Behind Corporate Social Responsibility in the Professional Football Sector: a Case Study of the German Bundesliga. Soccer & Society, 15 (4), 475-502. Přejít k původnímu zdroji...
  20. Responsiball. (2020). Ranking. Získáno 20. květen 2020, z http://responsiball.org/ranking
  21. Riggin, B., Danylchuk, K., Gill, D., & Petrella, R. (2019). Social impact of a corporate social responsibility initiative. Sport, Business and Management, 9 (4), 344-362. Přejít k původnímu zdroji...
  22. Rosca, V. (2011). Corporate Social Responsibility in English Football: History and Present. Management & Marketing: Challenges for Knowledge Society, 6 (2), 327-346.
  23. Skružný, Z. (2005). Florbal: technika, trénink, pravidla hry. Praha: Grada.
  24. Smith, A., & Westerbeek, H. (2007). Sport as a vehicle for developing corporate social responsibility. Journal of Corporate Citizenship, 25 (7), 43-54. Přejít k původnímu zdroji...
  25. Sokoli Pardubice (2020). Sokolský kodex. Získáno 22. květen 2020, z https://www.florbalpardubice.cz/sokolsky-kodex.html
  26. Tatran Střešovice. (2020). Vize. Získáno 4. červen 2020, z https://www.tatranflorbal.cz/zobraz.asp?t=vize-tatran
  27. Trendafilova, S., Ziakas, V. & Sparvero, E. (2017). Linking corporate social responsibility in sport with community development: An added source of community value. Sport in Society, 20 (7), 938-956. Přejít k původnímu zdroji...
  28. Valeri, M. (2019). Corporate Social Responsibility and Reporting in Sports Organizations. Cham: Springer. Přejít k původnímu zdroji...
  29. Waardenburg, M. & Nagel, S. (2019). Social roles of sport organisations: Developments, contexts and challenges. European Journal for Sport and Society, 16 (2), 83-87. Přejít k původnímu zdroji...

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.